Hodinky DOXA

Spojení, které se v roce 1921 stalo oficiálním. DOXA s osmidenní  rezervou chodu byla oficiální časomírou vozů Bugatti. Našli jste je na palubních deskách také značek Peugeot nebo Mercedes. Šlo o zcela přirozené spojení, protože zakladatel společnosti Georges Ducommun byl sám ohromným fandou automobilů a jako jeden z prvních majitelů automobilu v Le Locle měl nejen garáž, ale i vlastní čerpací stanici. Dva světy, automobilů a hodinek, se prolnuly.

 

Spojení, které se v roce 1921 stalo oficiálním. DOXA s osmidenní  rezervou chodu byla oficiální časomírou vozů Bugatti. Našli jste je na palubních deskách také značek Peugeot nebo Mercedes. Šlo o zcela přirozené spojení, protože zakladatel společnosti Georges Ducommun byl sám ohromným fandou automobilů a jako jeden z prvních majitelů automobilu v Le Locle měl nejen garáž, ale i vlastní čerpací stanici. Dva světy, automobilů a hodinek, se prolnuly.

Georges Ducommun byl už jako dvanáctiletý v učení v hodinářské firmě a od svých 20 let podnikal, v roce 1889, přesně před 126 lety, založil společnost Georges Ducommun, Fabrique Doxa, kterou po jedenácti letech přejmenoval na Doxa Watch Company. Pět let nato, 25. 3. 1905, podal první patent registrovaný pod číslem CH33236A na: „mouvement de montre a marche de longue dureé“. V roce 1907 byl patentován strojek s osmidenní rezervou chodu. Přičemž na rozdíl od strojku, patentovaného v roce 1889 (později Hebdomas), jediný pérovník nezabíral celý základ hodinek. Naopak, zvolil moderní řešení, které dovolilo použít strojek nejen ve stolních hodinách, palubních časomírách označovaných jako Doxa Automobile, ale i v kapesních, včetně doplňujících komplikací, jako čtvrťové petice a podobně. No, a dnes modelem 8 Days Manufacture.

O tom se ostatně může každý přesvědčit právě v Chateau des Monts, dnes hodinářském muzeu. Přičemž 125. výročí založení Doxa přivítala tím nejslavnějším modelem: 8 Days Manufacture.

Oslavenec

Originální původní strojek Doxa s osmidenní rezervou chodu byl v limitované edici Doxa 8 Days Manufacture zajímavě upraven. Zůstala mimostředná sekundová ručka na pozici 9, ale 4 modely přidaly centrální krátkou ručku s červeným hrotem retrográdního ukazatele rezervy chodu. Právě tato verze má celkem 21 kamenů. Ve všech případech je manufakturní strojek uložen do pouzdra o značném průměru 57 mm v oceli, v jednom případě pak se zlacením o vrstvě 10 mikronů. Sklíčko je safírové, vodotěsnost 30 m. A to nejpodstatnější-rezerva chodu minimálně 190 hodin.

Výročí se také stalo příležitostí pro uvedení nové řady nazvané Vintage Fusion, která se má stát spojením historie a dneška či budoucnosti hodinek značky Doxa. V limitované edici 100 kusů je například model Alarm opět s původním strojkem s automatickým nátahem, zobrazením data a dne v týdnu s mechanickým budíčkem. V ocelovém pouzdře nebo zlatém PVD o průměru 42 mm. Stejnou velikost má model Pilot se strojkem s automatickým nátahem a datumovkou. Řadu doplňují pánský a dámský model (35 mm) se stejným strojkem, v klasickém stylu. Nový dámský model Calex Anemone s perleťovým číselníkem v podobě květu používá quartz. Samostatně stojí novinka nazvaná Blue Planet z řady GrandeMetre se zobrazením času ve 24 časových zónách, které symbolizují názvy měst na lunetě. Čas v nich ukazuje čtvrtá centrální ručka s hrotem, která se pohybuje po modrém číselníku noční oblohy poseté hvězdami, avanturiny. Což je průsvitná podoba křemene s jemnými šupinkami, které vytvářejí onen efekt rozzářené hvězdy. Vše pak lemuje zlatá (růžové nebo žluté zlato) či ocelová luneta. Na dýnku jsou zobrazeny oceány naší modré planety a samozřejmě číslo daného modelu ze série 300 ks. Generální ředitel Doxa pan Romeo F. Jenny je hrdý na 125 roků historie značky a chce pokračovat ve spojení prvků z historie s moderními postupy, nadčasovým designem a precizním zpracováním. Především výroční novinky Doxa – 8 Days Manufacture a Blue Planet jsou toho dokladem.

Oficiální stránky Doxa watches